Üşüdüysen Sıcak Denizleri Yakayım

Rusya’ya dair hatıralarımı bir yoklayayım dedim. İlk hatırladıklarım hep marşlar. Ben doğmadan önce biten Afgan Direnişi’ne ait marşı neden bit kadarken ezberlediğimi bilmiyorum. Hani şu “Hindukuş’tur dağları, mücahittir adları” diye başlayan marş. Sonra Çeçen Direnişi başladı. Kazananı olmayan mücadele… Okula yeni başladığımız zamanlardı galiba, Çeçen Marşı dinlerdik evde. İyice öğrenmiştik; Boşnaklar Sırplarla savaşıyordu, Çeçenler Ruslarla. Ruslar Sırplarla birleşip Boşnaklara saldırır mı acaba diye düşünürdüm. Coğrafya bilgim sıfırdı. Ama dünya haritasına bakınca sanki dünyanın yarısı Rusya’ymış gibiydi. Gözün doysun ulan!
Sonra tarih dersleri geldi. Osmanlı-Rusya ilişkileri, Sovyetler Birliği ile Genç Cumhuriyet ilişkileri, İkinci Dünya Savaşı vesaire vesaire. Rusya’nın her yaptığının tek cevabı vardı: Sıcak denizlere inmek. Lan zaten bütün Asya senin, sıcak denizler de kusur kalsın değil mi? Yok ama illa inecek o sıcak denizlere. Hiç anlamıyordum valla. Kar, kış, kıyamet sever bir insan olduğumdan galiba, benim elimde Sibirya gibi yer olsa niye başka yer arayım ki diye düşünüyordum. Ben öyleydim yaa. Ekmeğin içini seviyorum diye her beslenme teneffüsünde ekmeğimin içini öğretmene verirdim. Ben seviyorum ya herkes sevecek. Rusya’ya da öyle bakıyordum. Adamların elinde Sibirya gibi yer var, bulmuşlar da bunuyorlar, daha da sıcak deniz diye tutturuyorlar. Ülke ekonomisinden, devletler arası ilişkiden hele hele stratejik derinlikten iyi anlarım ;) Adamlar üşüdükçe dellenip sıcak denizleri zorlamışlar işte, tarihin bize anlattığı tek şey buydu. Afganlarla, Çeçenlerle sıcak denizlerin ne alakası var? Sınırımızı ihlal ettiği için defalarca uyarılmasına rağmen geri dönmeyen Rus F-16’sını vurmak suç, tamam öyle olsun. Rus F-16’sının bizim sınırımızda işi ne? Tabii suriye! Rusya’nın Suriye’de işi ne? Sınır komşumuz olmasından da ziyade ortak mirasa sahip olduğumuz, kan kardeşimiz, 2 milyondan fazla insanına ev sahipliği yaptığımız ülke olan Suriye’ye yardım göndererek savaş suçu işlemişiz, onları vuran F-16’yı vurduk diye kötü olmuşuz öyle mi? Rus F-16’sının Suriye’de bizim sınırımızda işi ne? Ahhh tabi sıcak denizler!!! Alın size analiz!
Komünist arkadaşım Türkiye’yi tanıyan ilk devlet Rusya diye övünürdü. Övünme sebebine bak! Nasıl bir eziklikse, övünebileceği başka bir şey yok muydu acaba? Övünmemi ya da sevinmemi gerektirecek bir şey değil ama aslında Türkiye’yi tanıyan ilk devletin Afganistan olduğunu söylediğimde kabul etmezdi. Nitekim dünya onların gördüğü yerden ibaretti. Hala aynı Rusya sevdası. Onların bize zamanında “Başörtünüzle okumak istiyorsanız İran’a gidin” dedikleri gibi biz de onlara “Çok seviyorsanız Rusya’ya gidin” desek bayıldıkları Rusya onları da boykot ediyor haberleri yok.  

Coğrafyamızdaki şu insanlıkdışılık başladığından beri olaylara dışarıdan bakabilseydik ve mücadeleyi ülkelerin isimleriyle değil de hani seçim akşamları yasak kalkmadan önce partilerin isimleri açıklanmadan renklerle oy oranları verilir ya aynı o şekilde her ülkeye verilecek bir renkle takip edebilseydik hangimiz nerede dururduk acaba? 
---Turp---

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cuma Günü Uçmayan Kuş

Arz Ederim Sayın Seçmenim

İBADET İÇİN YARIŞIYORUZ, YOK MU ARTIRAN